Dag 2 woensdag 8 april

9 april 2015 - Barcelona, Spanje

Het weer is goed en de sfeer is goed.

Vanmorgen was iedereen stipt op de afspraak en brak spontaan een ochtenddansje uit op het Pep Venturaplein . Het zou niet de enige keer zijn dat we de locals zouden verbazen vandaag. We repeteren nog wat en plannen een flashmob op de plaza de Catalunya.

Het dak van de Pedrera lag zich te koesteren in de zon en bood een schitterend uitzicht over een heerlijk belichte stad. De zolder biedt dan weer een mooie introductie op het werk van het genie dat met de Pedrera appartementsgebouwen een andere dimensie gaf.

Dos trece is een hippe pleisterplaats in de Ravalwijk en we kregen er alweer erg lekker eten.

Op naar onze huisbasis waar de zee op ons wachtte. De locals vinden het nog wat frisjes en bekijken ons met een mengeling van mededogen en bewondering wanneer we naar het strand afakken en ons ook in het water wagen. De locals hebben ongetwijfeld gelijk. Het water is niet frisjes maar ijskoud. Maar ook in de zeventiende editie van de Barcelonareis zwemmen we in de Middellandse Zee. En in april is dat een geweldige sensatie waar je even moet van bekomen.

Op weg naar Camp Nou merken we in de metro wat voor een volksverhuizing een wedstrijd van het lokale voetbalploegje teweegbrengt. We ( met uizondering van een paar Real-mollen die hopen op winst voor Almeria) bewonderen het genie dat aan het voetbal een andere diMessie gaf en zien de azulgrana's Almeria kansloos met 4-O naar huis sturen. Voor deze midweekwedstrijd tegen een staartploeg komen er evenveel mensen opdagen als bij Cercle Brugge op een heel jaar. De Camp Nou experience is ook iets waar je wat moet van bekomen.

Dat deden we dan ook thuis in de Dream Hostel waar we om middernacht een achtienjarige meer kregen. Dat scheelt in de toegang bij Picaaso zaterdag maar dat was niet de reden voor een klein feestje. Een geslaagde dag.