Dag 6 Zondag 12 april

13 april 2015 - Barcelona, Spanje

Ook de laatste dag kondigt zich aan zonder dat er één wolk te bespeuren valt.

De erg vriendelijke lokale bakker ziet vanaf dinsdag zijn omzet met 10 stokbroden teruglopen, onze dagelijkse aanvulling bij het ontbijt van de Dream Hostel. Een kleine delegatie gaat voor de tweede maal joggen over Badalona Dijk terwijl de meesten nog slapen.

Zondagmorgen blijven we even langer liggen en de metro-instructies zijn daarna erg makkelijk: paars tot halte Sagrada Familia. Alle andere bezochte Gaudi-realisaties zijn slechts voorbereiding op de ultieme Gaudi-ervaring. In 1996 liep je door de poort van de kerstgevel en kwam je open een open bouwwerf terecht, nu is de ervaring overweldigend. De zuilen vormen een bos van bomen, bekroond met een dicht bladerdak. De zon zorgt vandaag voor een verbluffend rood, blauw en groen licht.

Omdat we na een week nu al vertrouwd zijn met de mogelijkheden van Barcelona, verdelen we het geld voor het eten en stimuleren we de zelfredzaamheid door iedereen in kleine groepjes op zoek naar een geschikt eethuis te sturen. De meeste groepjes belanden in de El Born wijk en kiezen voor een of andere vorm van tapas.

We wandelen langs de boulevard van Barceloneta tot aan de vis van Gehry die meer vis wordt naarmate de zon schijnt. Heel erg vis dus vandaag. Tijd voor nog een voetbalpartijtje op het strand.

We pikken, checken is dat in de hedendaagse variant een film (mee). Insurgent, The King' s Men of The Fast and the Furious.

Terug thuis genieten we van een bekertje Cava om de laatste avond in de jeugdherberg in te zetten. We sluiten een paar uur later af met de laatste spelers van Thirty Seconds, een spel dat veel langer duurt dan dat de titel doet vermoeden.

Vanavond zijn we thuis en hoort u nog andere verhalen.

1. Pardaen Nadine:
    13 april 2015
    Het was een leuke gewoonte geworden, elke dag een nieuw reisverhaal te lezen, ik ga dat echt missen...maar aan alles komt een einde, jammer genoeg, vanavond horen we de ervaringen life !!
    Groetjes en tot vanavond Nadine
  2. Wouter De Beleyr:
    14 april 2015
    Ook ik ga deze literaire pareltjes (en de Barcelonareis zelf) missen.
    Volgend jaar zit ik weer op de eerste rij om het reisverslag te volgen.
    Wouter