Dag 1 dinsdag 7 april

8 april 2015 - Barcelona, Spanje

Vetrekken op eindreis voert ons terug naar de tijd van de lagere school.Na een te korte, doorwaakte nacht, brengenouders hun ietwat uitgelaten kroost naar school.Afscheid nemen moet je een leven lan leren. Loslaten ook. Wuiven vanuit en naar de bus. Hoe lang is dat geleden ? Ze zijn weg. We zijn vertrokken.

U weet het natuurlijk al want we stonden niet  in de krant en u kreeg wel eeen verlossend SMSje en we zouden het haast niet vermelden maar we vlogen probleemloos, zoals dat van vliegtuigen mag verwacht worden over de Alpen en landden rimpelloos op el Prat.

De transfer naar terminal 1, de trein naar Barcelona Clot, de metro naar Pep Ventura, onze thuisbasis:het duurt allemaal wat langer met 62 reisgenoten maar we bereikten vlot de Barcelona Dream Hostel.

De ingewikkelde puzzel van de kamerverdeling legt de groep in één moeiteloze beweging tot een passend geheel.

We proberen de eerste keer de metroroutine uit: paars tot La Pau, geel tot Barceloneta. Na een korte zonovergoten wandeling in de haven tot bij Maremagnum genieten we van een uitgebreide maaltijd. Dat doet deugd, we zijn tenslotte al een tijd op de been.

Daarna verkennen we het centrum van de stad der Wonderen en lopen in de schaduw van de wind(t) door het gebried begrensd door de zuil van Colombus,de Plaza de Catalunya, de Ramblas en de Via Laietana. We oefenen ons oriëntatievermogen in de stad.

We brengen dat wat later in de praktijk door vrij te genieten van de zon in het stadpark, de terrasjes op de verscillende plaza's, een pannenkoek met nutella, oesters met een slokje cava.

Wordt vervolgd.